Jak nakupovat ve výprodeji?
Výprodeje jsou marketingovým tahem obchodníků, jak do jejich prodejny nalákat co možno nejvíce zákazníků, protože lidi na slovo „sleva“ vždy slyší. Je to dokonce tak magické slovo, že mu automaticky každý z nás podlehne a je skutečně jedno, jaké zboží se ve výprodeji nachází. A i z toho důvodu, se nespočet lidí hned nahrne do obchodu a snaží se vše koupit tak, jak by k němu za jiných okolností nepřišli.
Jednou se to bude hodit a už to nebude tak levné
Každá sleva má přilákat zákazníky do obchodu, aby utratili peníze za věc, kterou by si bez tyto nálepky nekoupili. V podstatě je smutné, že si lidi ani len nevšimnou daného produktu bez toho, aby nebyl označený levněji. A když ho tedy nepotřebujete bez slevy, opravdu se bez něho neobejdete, když je o pár korun levnější?
Peníze se tedy při výprodeji točí obratem a prodejci z toho mají pochopitelně velkou radost a nárůst peněžitých prostředků. Vás to však může později přivést k myšlence, že jste neudělali velmi dobře a koupili něco, bez čeho vlastně můžete klidně existovat.
Měli byste znát hodnotu produktu před slevou
Máte alespoň představu o tom, kolik předmět, výrobek nebo spotřebič (který jste si díky tomu, že je v akci zakoupili), stál ještě před jeho slevou? Přeškrtnuté ceny, ze kterých můžete čerpat informaci o tom, kolik to stálo před snížením jeho ceny, jsou skutečně mylné a často i zkreslené. Mají sloužit hlavně k tomu, aby zákazníka přesvědčili o tom, že dělá skutečně dobře a jeho nákup tak bude výhodný.
Druhou stranou mince je případ, kdy po něčem konkrétním toužíte, ale jeho prodejná cena je pro vás vysoká. Když se časem na takovou věc zavěsí cedulka, že je v akci, je pochopitelné, že pokud se jedná o částku, která by vás o jeho pořízení přesvědčila, prodej se vám určitě vyplatí a neměli byste váhat. Může se totiž stát, že už lépe nepochodíte a výrobek pod cenu už více neklesne. V takovém případě se vám výprodej zboží může skutečně vyplatit a vy budete nejen spokojeni, ale vás to ani finančně nezruinuje.