Psaním si můžete slušně vydělat
Už vás to ve stávajícím zaměstnání nebaví a do dalšího se nehrnete? Možná byste se mohli živit copywritingem. Minimálně byste se nemuseli hnout z domu.
Psaním si můžete slušně vydělat
Ne každý má náturu na to, aby čtyřicet let vstával každé všední ráno v brzkých ranních hodinách do zaměstnání. Není to přirozené a mnoho lidí díky takové rutině má i problémy psychického rázu. Chcete-li se tomu vyhnout, najděte si zaměstnání, které budete v nejlepším možné případě vykonávat z domu. Takových zatím žel mnoho není, alespoň v našich zeměpisných šířkách. To však neznamená, že neexistují. Navíc nemusíte shánět žádného zaměstnavatel a živit se sami, třeba prostřednictvím psaní.
Ano, psaním se dá uživit i jinak než novinařinou, respektive psaním knížek. Chce to ale mít přístup k internetu a alespoň trochu funkční počítač. Bohatě vám postačí nějaká šunka, hlavní je, aby fungovala, jak má. A jakmile budete mít technické zázemí hotové, v podstatě se můžete pustit do práce. Třeba vás copywriting Seolight.cz chytí a nepustí.
Jak získat zakázky?
Stejně jako všechny začátky, i začátky na volné noze budou pro vás dost možná hodně složité. Je tedy lepší udělat si v předstihu dostatečnou finanční rezervu a do copywritingu se nehrnout po hlavě. Získávání klientů může být z počátku těžkopádné, ale existují servery, díky kterým je to daleko jednodušší. Chcete-li uspět, je dobré oslovovat i firmy, které se zabývají internetovým marketingem. Tyto firmy totiž textaře potřebují, ale ani tak nikde není řečeno, že vás hned vezmou. Mimo jiné se totiž budete muset prokázat svými pracemi a pokud žádné nikde nemáte, nejspíše budete mít smůlu. I proto byste si měli vést vlastní blog.
Ten nemusí pojednávat o ničem konkrétním, prostě na něj umístěte články, které by jinak putovaly do šuplíku. Jako reference by to mělo stačit. Chcete-li však, aby vás blog byl výdělečně činný, rozhodně ho nějak specializujte, jelikož pouze tak si najdete čtenáře a tím budou vaše stránky rentabilnější. Důležité je ale psát kvalitně, a hlavně s železnou pravidelností. Přízeň návštěvníků je totiž vrtkavá a oni mohou jít také docela rychle jinam.